1 075 160 pasażerów skorzystało w kwietniu z usług Kraków Airport - poinformowała w oficjalnym komunikacie Monika Chylaszek, rzecznik małopolskiego lotniska.
Wynik uzyskany w czwartym miesiącu bieżącego roku jest lepszy o 16 proc. w stosunku do kwietnia 2024 roku. Od początku roku krakowskie lotnisko obsłużyło już 3 716 657 pasażerów.
– 29 kwietnia przekroczyliśmy liczbę miliona pasażerów obsłużonych w jednym miesiącu. W ubiegłym roku taki wynik zanotowaliśmy dopiero w maju. Podobny wynik jak kwietniowy, odnotowaliśmy w ubiegłym roku dopiero w lipcu – powiedział Łukasz Strutyński, prezes Kraków Airport.
– Co więcej, kwiecień stał pod znakiem rekordowych piątków: 11 kwietnia zanotowaliśmy 41 tys. pasażerów, tydzień później 42,5 tysiąca pasażerów, a 25 kwietnia padł rekord w historii naszego lotniska, czyli 43 tysiące pasażerów jednego dnia – podkreślił Strutyński.
Dla porównania warto dodać, że w ubiegłym roku w sezonie letnim dniem z największą liczbą pasażerów był 16 września, kiedy to w terminalu obsłużono 39 tys. 800 pasażerów. A w całym ubiegłym roku rekord przypadł na 30 grudnia i wyniósł niecałe 41 tys. pasażerów w ciągu jednego dnia. Takie zainteresowanie pasażerów lotami z Krakowa to wyzwanie dla władz portu.
– Konieczna jest nie tylko doskonała organizacja pracy wszystkich pracowników lotniska, ale też wsparcie techniczne. Dlatego inwestujemy w nowe skanery CT, które usprawniają kontrolę bezpieczeństwa. Do końca roku będzie ich 13 – wyjaśnił Strutyński. . W tej chwili działa już pierwszy skaner CT, kolejne są montowane. – Dla pracowników to przede wszystkim lepsza jakość obrazów analizowanych bagaży oraz szereg dodatkowych funkcji, dzięki czemu bagaż nie musi być otwierany w razie wątpliwości co do jego zawartości Największa różnica jest jednak dla pasażera, który nie musi już wyciągać z bagażu elektroniki, podobnie jak płynów mieszczących się w obowiązujących limitach – tłumaczył Krzysztof Krupa z Kraków Airport.
Nowy sprzęt daje też możliwość przygotowywania się do kontroli bezpieczeństwa czterem osobom w tym samym czasie. Po kontroli natomiast opróżniony z rzeczy przez pasażera pojemnik automatycznie jest zabierany i przesyłany przed urządzenie. Dzięki tym rozwiązaniom odprawa pasażera jest łatwiejsza i sprawniejsza.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.